I feel something inside me, so I say it, and when you go away, it hurts me… right here.

Pretty Baby (1978)
Brooke Shields portretterer Violet som vokser opp på et bordell med sin prostituerte mor Hattie, spilt av Susan Sarandon. Som tolv-åring er det på tide for Violet å debutere seksuelt. Og Violet selv… ja, hun gleder seg! Å prostituere seg frivillig fra tenårene er helt bisart. Bordellet er Violets hjem og alt hun kjenner til, så Violets følelser er på en måte logiske. De gamle herrenes følelser, på den andre siden, de kan jeg ikke begripe.
Screen shot 2011-03-16 at 14.08.53Screen shot 2011-03-16 at 18.48.39Screen shot 2011-03-16 at 18.48.13screen-shot-2012-08-14-at-1-12-56-am     tumblr_mdaqw9SDMH1qc94oqo1_r1_1280tumblr_m9932rg7OQ1r9p5i4o1_1280
En dypt forstyrrende film. Uansett hvor fæl den er, kan jeg likevel anbefale den. Fordi den er vellaget. Både visuelt, men også med tanke på plot og manus. Jeg blir veldig overrasket over unge Brooke Shields skuespill, en utrolig moden og komplisert rolle å ha som trettenåring. Susan Sarandon tar all oppmerksomhet i scenene hun spiller i med sin sterke personlighet og fremtreden.
Om frecklenotes

liker Frank Sinatra, mørkmørkmørk sjokolade, blåbærte, Leo Tolstoj og gamle filmer.
Dette innlegget ble publisert i Film og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

2 svar til I feel something inside me, so I say it, and when you go away, it hurts me… right here.

  1. veronica sier:

    Den må jeg se tror jeg!

  2. Synnebollen sier:

    Oi, jeg ser at dette innlegget ble skrevet for en god stund siden, men likevel: Jeg har i årevis hatt noen bilder i hodet fra en gammel film jeg så noen scener av da jeg var tretten, fjorten år, og jeg har ikke klart å finne ut hvilken det var – nå er jeg ganske sikker at det er denne! Jeg kjenner igjen hatten hun har på seg! Hjertelig takk for filmtipset, nå blir det godt å få denne brikken til å falle på plass. Var bare det, hihi. Ha en fortsatt fin uke!

Sett inn notater her:

